Artık çıldıracağım, internet altyapı sorunlarından bezdim...

ApolloWraith

New member
Merhaba Değerli Forum Üyeleri,

Son zamanlarda evimdeki internet altyapısının yetersizliği maalesef yaşam kalitemi olumsuz etkiliyor. Bu sorun birkaç yıldır devam ediyor ve mevcut internet sağlayıcım Türk Telekom'dan aldığım 10 Mbps indirme (download) ve neredeyse hiçbir zaman 0.95 Mbps'nin üzerine çıkmayan yükleme (upload) hızı, bu durumu iyice çekilmez hale getiriyor. Türk Telekom'un bu konuda kalıcı bir çözüm sunmadığını gözlemledikçe, alternatif yollar aramaya karar verdim. İlk adım olarak bir kredi çekmeyi planlıyorum; ancak bu kredi, doğrudan fiber altyapısı için değil, kendi geliştirmeyi düşündüğüm çözümler için bir başlangıç sermayesi olacak.

Yaptığım araştırmalara göre, 2025 yılı itibarıyla evimin kapısına kadar fiber altyapı çekmenin maliyeti en az 300-400 bin TL civarında olacak. Bu, mevcut koşullar altında benim için gerçekçi bir seçenek değil. Çekmeyi düşündüğüm kredi miktarı ise 300.000 TL'ye kadar. Bu hedefime ulaşmak için Findeks notumu yükseltmek ve bankamda düzenli para girişleri sağlamak gibi yöntemleri deneyeceğim. Umudum, bu hareketliliği gören bankaların benimle iletişime geçmesi ve kredi alma olasılığımın artması. Bu kesin bir yöntem olmasa da denemek istediğim bir yol.

Krediyi aldıktan sonraki planım, iki adet Mikrotik cihazı ve en az 30 km mesafeye uygun antenler kullanarak interneti daha iyi altyapıya sahip bir noktadan evime taşımak. Nasip olursa, bu bağlantıların ve hız durumlarının takibini sağlayacak cihazlarla birlikte, WISP (Kablosuz İnternet Servis Sağlayıcısı) aracılığıyla interneti ev içinde dağıtmak için çözümler geliştirmeyi hedefliyorum. Bu noktada servis sağlayıcı olarak
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
'i değerlendirmek istiyorum.

Ancak, evimizin önündeki elektrik direklerine bu antenleri kurmak için izin alamayacağımı öğrendim. Bu nedenle, bu işlemi yasal ve izinli bir şekilde gerçekleştirmem gerekiyor. Alternatif bir çözüm olarak, amcamın evinden kendi evimin çatısına özel bir iskele sistemi kurabilirim. Ülkemizde benzer altyapı sorunları yaşayan birçok insan olduğunu biliyorum. Bu nedenle, bu süreçteki deneyimlerinizi ve önerilerinizi benimle paylaşmanız benim için çok değerli. Süreci çözüme kavuşturana kadar bu başlığı güncel tutmayı düşünüyorum. Umarım bu durum forum kurallarına aykırı değildir; yeni konular açıp ilerlemeyi bölmek istemiyorum. Bu sürecin birçok kişi için faydalı olacağına inanıyorum.

Değerlendirdiğim konular:

  • Süperbox ve Benzeri Mobil İnternet Çözümleri: Bu tür çözümlerin maliyeti, özellikle yüksek hız ve kota ihtiyacı düşünüldüğünde, uzun vadede ekonomik olmadığını düşünüyorum. Ayrıca, bu servislerin sağladığı hızların mevcut altyapı sorunları nedeniyle yetersiz kalabileceği de göz önünde bulunduruyorum.
  • Diğer Operatörlerin Mobil İnternet Çözümleri: Turkcell ve Vodafone gibi alternatif operatörlerin sunduğu mobil internet çözümleri de altyapı kaynaklı sorunlar nedeniyle yeterli performansı sağlayamayacağı düşünülerek değerlendirmemin dışında bıraktım. Mevcut mobil internet hızlarımızın bile çok alt seviyelerde olduğunu da belirtmek isterim.
  • Kendi Fiber Altyapımızı Çektirmek: Bu seçeneğin yüksek maliyeti (300-400 bin TL) tutar mı gerçekten?
  • Kredi Kullanarak Alternatif Bir İnternet Çözümü Geliştirmek: Kredi çekerek, daha iyi altyapıya sahip bir noktadan kablosuz (Wireless) bağlantı ile interneti kendi evine taşımak fikri üzerinde duruyorum. Bu çözüm için Mikrotik cihazları ve uygun antenler (R/L - DİSH) kullanmayı planlıyorum.
  • Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    ile Çalışmak:
    Altyapı sorununu çözdükten sonra internet servis sağlayıcısı olarak
    Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
    dışında hiçbir seçeneğe artık olumlu da bakmıyorum.
  • Direklere Kurulum İzni ve Alternatif Kurulum Yolları: Evin önündeki direklere anten kurulumu için izin alamazsam, amcamın evinden kendi evimizin çatısına özel bir sistem kurmak gibi alternatifler düşünüyorum..
  • CİMER'e Başvuru: Türk Telekom'un altyapı sorunlarına çözüm bulmaması durumunda CİMER'e başvurarak durumu bildirme seçeneği değerlendiriyoruz. Fakat birtek internet konusunda CİMER mantıklı gelmiyor. Bu konuda bilgisi olanlar beni aydınlatırsa çok memnun olurum.
  • Türk Telekom Müdürlüğü ile Görüşme: Direkt olarak Türk Telekom müdürlüğü ile görüşerek, altyapı maliyetini karşılama teklifinde bulunma ve bu konuda bilgi alma fikri mantıklı mı? Ezber cevaplarla bizi geri göndermeleri %1 milyar olasılık gibi artık.

Bu süreçte bana yardımcı olmanızı, önerilerinizi ve yaratıcı fikirlerinizi hunharca benimle paylaşmanızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler!
 

ApolloWraith

New member
Hayır. İş için kullanmak istiyorum. Youtube, instagram için yani. Sürekli upload edilecek. Video upload stock yapılacak vs. Bir de bilgisayarım çok iyi ve hiçbir internet gerektiren oyunu oynayamıyoruz. Bu da çok can sıkıyor. Amaç mobil internete girmek değil ve çok pahalı bir seçenek diye düşünüyorum. Bir de ben günde en az 30 GB harcarım sadece indirme anlamında.
 

ferhatdurdu

Active member
türktelekom mobil de selfy sınırsız sosyal medya kullanıyorum bu paket güzel incelersen. evde de 2 farklı firmadan fiber hat kullanıyorum
 

emre0758

New member
300-400 bin ₺ mi? Yok artık. Sizin konumunuz nerede ki böyle rakamlar aklınıza geldi veya kim söyledi?
Diğer turuncu forumda Telekom konusunda özel altyapı çektirme olarak vergilerle birlikte 46 bin ₺ ye müstakil evine fiber altyapı getiren insanlar var. Nasıl yol izlediklerini de yazmışlar. Her gelişmeyi de gün gün yazmışlar.
 

Yiğit Gençer

Administrator
Yönetici
Parça parça cevap yazacağım şimdi ;)
Konuyu elbette başa sabitleme gibi bir şey yapamam ama siz veya bir başkası bu konu başlığı altına mesaj attıkça başlık yukarı çıkar. Ayrıca bende konunun takipçisi olacağım. Ailemin 2016’da sıfır aldığı eve internet 2021 yılının sonbahar aylarında geldi çünkü :)
Bankanızda bir temsilciye gidin ve kredi çekmek istediğinizi söyleyin. Kredi notunuzun yeterli olmadığını söyler ise ona nasıl yükseltebileceğinizi sorun. En iyi açıklamayı o size yapar. Annem için kredi kartı çıkartma yöntemini kullanmıştım. Düzenli ödeme yapmıştım.
Müdürlükte tanıdık bulabilirseniz veya müdür kendisi iyi birisi ise size yardımcı olurlar. Bir teklifte bulunmadan talep edin ilk öncelikle. Müdürlüğe altyapı karşılama talebinde bulunmak ne kadar mantıklı bilemem, sonuçta yapmaları gereken bir iş.
 

ApolloWraith

New member
Müdürlüğe normal talepler için gittiğimizde, hakkımız olan, normal bir düzenleme için hiçbir şekilde olumlu bir şey konuştuklarına şahit olmadım. Hiç uğraşamayacağım için direkt maliyetini konuşmak istiyorum. Türk Telekom ödenek ayıracakmış, yok bilmem ne hikayeleri... Sıkıldım, bunaldım, daralıyorum, genleştim. Tanıdık yok, olsaydı bu kıvama gelmezdik ve torpil gibi işlerden de nefret ederim, asla o toplara da girmem. Ha bana haksızlık yapmışlar, ha da bir başka müşteriye... 2023 yılından bu yana genel arıza nedir onu da geçtim, son 2 aydır hiç internetimiz yok.

Mobilden giriyorum, para yetiştiremiyorum. Sadaka verir gibi 2 GB nedir? Bunlar yapmak zorunda oldukları hizmetler değil mi? Bu, yönetimsel bir sorun. Muhtar bana nasıl diyebilir, "Fiber altyapı döşenirken sizin orayı es geçtik" diye! Kimsenin ayağına gitmek istemiyorum ve kimse de net bir şey söylemiyor. Belirsizlikten de aşırı nefret ediyorum. Yanlış yapınca herkes akıl veriyor, savunmanın kralını yapıyor. Bize yanlış olunca biz anlatıyoruz, kimse görmüyor, duymuyor.

Benim arkadaşım Türk Telekom'da çalışıyor, ben iki kelime ettim geldiler kutuyu da yenilediler, internetimi düzelttiler diyorsa ne arkadaş isterim ne internet, ne ilgi... Sadece para ödeyelim, vergi ödeyelim, fakir kalalım, şükredelim; yalakalar da en kral hizmeti alsın. Ben kim hak yiyorsa hepsinin çoluğundan çocuğundan "kan" niyetine çıksın diyorum. Allah bana dese ki "Beddua etme, affet," Allah affetse ben affetmiyorum. En derin cehennem var dese yine de affetmiyorum.

Bütün mazlumların ahı, bütün torpil yiyenler, bütün ahlaksızların, ikiyüzlülerin hakkı kimsede kalmasın diliyorum. Gavura iki kelime anlatıyorum, "Sen Avrupalı mısın?" diyor. Kendi insanımıza, şirketlerimize sayfa dolusu anlatsak yine boş. Duvara konuşsam bana 10 Gbit hat ömürlük hediye ederdi.
 

Yiğit Gençer

Administrator
Yönetici
Haklısınız hocam. Ülkede internet altyapısı diye büyük bir sorun var. Belki eskiden teknolojide ileriydik o döneme göre ama şimdi değiliz. Türkiye’nin taş çatlasa %40’ı iyi bir internet kullanabiliyor tahminimce. İyi internet dediğim ise 50 MBPS değil, 100 MBPS ve üstünü kast ediyorum. Belki %40 bile değildir çünkü insanlar yüksek fiyattan dolayı fiberde bile 35 MBPS kullanıyorlar.

Muhtarlığın size “sizi es geçtik” demesi ise ayrı bir sorun. Bu nasıl plansızlık diye sorulması gerekiyor. Ülke genelinde internet için sorun büyük, çözüm zor. Dedemin köydeki (köyler mahalle diye geçiyor) evine ADSL geliyor ve maksimum hız 3 MBPS alıyorduk. İptal ettik yerel bir firmaya geçtik ve kesintilide olsa 6 Mbps almayı başardık. İnternetin, hayatımızın her alanına değdiği bu zamanlarda Türkiye halen 3-6-8-35-50-100 MBPS internetleri konuşuyor.

Evinize Metro Fiber çektirmek istiyorsanız ilk olarak devre ücreti sizi zorlayabilir. @mertkuskapan gibi sizinde evinize ilk öncelikle sadece size özel bir fiber çekecekler. Çekim ücreti, kabinet, cihazlar vs. çok yüksek miktarlar tutabilir. 300-400 bin TL ücreti ödediniz diyelim ama sadece size özel sağlanacak bir hizmetin ücretinin 1000-2000 TL olmasını beklemiyorum açıkçası. Fiyatlandırma konusunda TurkNet biraz daha iyimser diye biliyorum lakin tam konu detayı için @root ve @mertkuskapan’ın cevap vermesini beklemek daha doğru olacaktır.
 

ApolloWraith

New member
Yarından itibaren yaşadığım sorunları çözmek için gerekli tüm mercilere (CİMER dahil) detaylı ve uygun başvurular yapacağım. Artık bu duruma katlanacak gücüm kalmadı. Hayatta kalmak için suya, hayatı yaşayabilmek için ise internete ihtiyacım var. İnşaatlarda çalışmaktan vazgeçip, YouTube kanalı açmak, içerik üretmek, kitabımı yazmak, yatırım yapmak ve insanlara faydalı olmak istiyorum.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Yiğit Gençer

Administrator
Yönetici
Moderatörün son düzenlenenleri:

ApolloWraith

New member
Ne kablosu! Durduk yerde kesildi, standart müşteri hizmetleri dinletisi işte. Mahallede herkeste internet çalışıyor. *Ok gibi de olsa çalışıyor. Ne normali düzeltiyorlar, ne VDSL 2 çeviriyorlar, ne de gelen giden var? Bir tane Türktelekom aracı geçmedi 2 aydır kapıdan!! 2023'den bu yana genel arıza ve iki aydır internete girememeyi ve kademeli olarak tahmini düzelme süresi diye konuşmaları ne anlama geliyor? Ben çok mu salağım?
 
Üst